سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]

Hame Chiz

 
 
Nokia N82(شنبه 87 تیر 8 ساعت 12:50 عصر )

نوکیا N82 مجهز به xenon

 

تاکنون از بین گوشی های سری N نوکیا مدل N73 بیشترین موفقیت را داشته است و در مقایسه با سایر مدل های سری N بالاترین میزان فروش را داشته است. گوشی N82 را می توان به عنوان جایگزینی برای N73 در نظر گرفت.

 

ویژگی های کلیدی:

دوربین 5 مگا پیکسل با زوم اتوماتیک و لنز "کارل زایس"

صفحه نمایش QVGA با 16 میلیون رنگ و 2.4 اینچ

رم128 مگابایتی

WI-FI باتکنولوژی UPNP  

 گیرنده GPS داخلی با تکنولوژی A-GPS

نقشه که شامل 100 کشور می شود

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

(HSDPA)3G,EDGEو GPRS

سیستم عامل سیمبین 9.2 سری 60 ویرایش سوم

خروجی تلویزیون

چرخش اتوماتیک منوها

بلندگوهای استریو

باطری با قابلیت نگه داشتن شارژ طولانی  

 

 

 

 

  

 

 

ساختار منو

این گوشی مجهز به ویرایش سوم سیستم عامل سیمبین 9.2 سری 60 است. Ram آن  128 مگابایت است. نمایش منوی اصلی 2 حالت متنوع دارد: 1) به شکل لیست 2)ماتریس 3 ×4 از آیکن ها و همچنین می توانید انتخاب کنید که آیکن ها هم (انیمیشن ) حرکت داشته باشند یا خیر. سایز فونتها نیز قابل تنظیم به دلخواه است. حرکت در منو ها سریع می باشد.

         

در صورت گرداندن موبایل به سمت چپ، صفحه نمایش نیز به صورت خودکار به همان سمت میگردد. دایره آبی رنگ به منظور یادآوری آن است که کاربر، آنچه از منو برایش بی استفاده است را از آن حذف کند و نیزمی تواند به سادگی میانبرهایی (Shortcut ) از گزینه هایی که می خواهد یا صفحات اینترنت به صفحه اصلی خود اضافه کند.

مدت برای فعال شدن قفل خودکار از 5 ثانیه تا 1 ساعت قابل تنظیم است و در صورت عدم نیاز هم می توان آنرا غیرفعال نمود.

حافظه داخلی 132  مگابایت گنجایش دارد و کارت حافظه میکرو دو SDگیگا بایت ، برای افزایش این حجم بسیار سودمند است و نیز دسترسی به  فایلهای درون کارت حافظه به همان سرعت اطلاعات درون حافظه موبایل انجام می شود.

 با فشردن دکمه مولتی مدیا وارد منوی مولتی مدیا می شوید . این منو در نوکیا مدل  n81 و  n95 8 gig  هم وجود دارد که آیکن های آن، نشانگر موضوع هر فایل هستند و قابلیت تغییر دارد.

مانند هر گوشی مجهز به سیستم عامل سیمبین، این گوشی نیزدارای سیستم تشخیص صدا است. این سیستم بی نیاز از بلندگو است و درصد بالایی ازفرمانهای کاربران را تشخیص میدهد که فقط با نوکیا N95 و N95 8gig تطبیق می یابد.

 

   

   

  

 

 

  

 

پخش آهنگ (موسیقی)

در این گوشی ، هیچ دکمه ای به منوی موسیقی اختصاص داده نشده ولی قابلیت کنترل موسیقی با کلید های 4 طرفه را دارد. گستره ای ازفرمتها از جمله MP3 ، CAACو WMA در این گوشی پشتیبانی  می شود. لیست های M3U نیزدر آن هستند و فایلهایی که به لیست اضافه می شوند با گزینه REFRESH به بخش  LIBRARY ارسال می شوند. آهنگ ها  به صورت خودکار بر اساس نام خواننده، نام آلبوم، نوع موسیقی و سازنده تقسیم بندی میشوند و همچنین جستجوی آهنگ به صورت نوشتن نام یا... آن بطورحرف به حرف نیز امکان پذیر است. انتقال موسیقی به گوشی توسط USB ، بلوتوث یا دانلود از اینترنت امکانپذیر است. همچنین می توانید از کارت ریدر برای انتقال آنها مستقیماً بر روی کارت حافظه استفاده کنید.

بعداز انتقال فایل، گوشی به صورت خودکار آهنگ های جدید را اسکن می کند و در صورت تایید کاربر، آهنگ های جدید به فهرست موسیقی اضافه می شود. پخش موسیقی، 5 اکولایزر از پیش نصب شده دارد که اگر بخواهید می توانید فقط در چند ثانیه آنها را تغییر             دهید یا چیز جدیدی درست کنید.

این گوشی مجهز به بلوتوث a2dp است که این امکان را میدهد که ازطریق هدست استریوی بلوتوث به موسیقی گوش دهید.  

   

 

 

دوربینی فراتر از انتظار

دوربین این گوشی از جذابترین بخشها و مشابه دوربین N95 است با این تفاوت که این گوشی مجهز به فلاشxenon  نیزهست، که همین موضوع فاصله زیادی بین دوربین این دو گوشی ایجاد کرده و درپوش محافظ دوربین N82 آنرا از صدمات احتمالی حفظ می کند.

دوربین با سرعتی کمتر از 3 ثانیه فعال میشود و میتوان عکسهایی با فاصله زمانی 2/5 الی 3  ثانیه گرفت .

 

منوی  کاربر مثل منوی در N95 8gig و به همان اندازه پهن است. تنظیمات(effects ) نوری (که "تن رنگی" نیز نامیده میشود) متنوعی دارد و تصویر را نیز واضح و شفاف نشان می دهد.

  

در حین گرفتن عکس می توان از (gridline ) شبکه چهارخانه پیشنهادی گوشی استفاده کرد. فریم مورد نظر را داخل آن چهارچوب دید که برای تنظیم عکاسی مناسب است. فلاش xenon به 4 طریق قابل تقسیم است:خودکار، همیشه روشن،(red-eye )کاهش قرمزی چشم ما، همیشه خاموش. راهنماهای کوچکی روی صفحه نمایش ظاهر می شوند که کاری که دوربین در آن لحظه انجام می دهد را به شما اطلاع می دهد(مثلاً پردازش تصویر processing image ).

 

تنها نقص دوربین در گوشیهای N95 8GB و N95 فلاش led بود که فلاش زنون n82، این نقص را رفع و تفاوت قابل ملاحظه ای بین دوربین این گوشیها با سایر دوربین ها ایجاد کرده است و علاوه بر فلاش، سرعت عکس گرفتن N82 مشهود است. با این گوشی به راحتی می توانید از خودتان با دوربین ثانویه عکس بگیرید.

 

فیلم برداری:

کیفیت فیلم این دوربین مانند N95 واقعاً عالی است. فیلم برداری با رزولوشن VGA با 30 فریم در ثانیه انجام می شود. فیلم برداری با فورمت MPEG-4 انجام می گیری که دارای تنظیمات دستی نوری و فیلم برداری در شب را فراهم می کند و به علت کیفیت بالای فیلم حافظه دوربین به سرعت اشغال می شود.( 1 دقیقه فیلم برداری حدود 20 mb از حافظه را پر می کند. یعنی اگر هیچ چیز دیگری در حافظه دوربین نداشته باشید می توانید روی کارت حافظه 2 گیگابایتی، 100 دقیقه فیلم برداری کنید.)

 







بازدیدهای امروز: 10  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 5090  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» اشتراک در خبرنامه «